“RCC har været en god samarbejdspartner over mange år. Vi afholder bl.a. lederkurser for vores nyankommne butikschefer. Kurserne er en god investering for os, og lederne får altid noget med hjem. Klaus er god til at lytte, og er også god til at sige dét, der skal til for at komme ind til kernen af de udfordringer, der kan være. Lederne er glade for de redskaber, de får med hjem og føler sig mere klar til at tage de udfordringer, der er.”
Søren Bebe Nielsen, adm. direktør i Nielsen’s A/S
Skræddersyet lederudvikling til tøjbutik
Hvordan kan lederuddannelse skræddersyes butikscheferne i Nielsens? Sådan startede vores samarbejde.
Formålet med lederuddannelse var – og er stadig – at videreudvikle lederne og klæde dem på med redskaber og et fælles udgangspunkt til at drive deres respektive forretninger endnu bedre.
En sådan opgave kræver grundig forberedelse og analyse af virksomheden. Dette gjorde vi gennem besøg i en række butikker og på kædekontoret. Vi interviewede butikschefer, medarbejdere og ejere. Alt dette gav os et godt billede af Nielsens som kæde, af kulturen og de værdier, som medarbejdere hver dag arbejder efter.
Det første produkt blev et lederudviklingsprogram på 3 gange 2 dage, hvor lederne fik fyldt rygsækken til bristepunktet med gode råd, brugbare redskaber og nye ledelsesmæssige kompetencer. Dette første program er her alle disse år senere stadig kernen i ”God ledelse i Nielsens”.
Salgstræning som kronen på broderiværket
I løbet af årene er der også blevet igangsat en sælgeruddannelse, hvor en del af træningen er udlagt i hver enkelt butik, og hvor service, salg og ledelse er i fokus.
Samarbejdet og de forskellige tiltag har alle haft samme omdrejningspunkt, nemlig: At skabe en kundeoplevelse, der skaber værdi for både kunde, kæde og medarbejder!
Det stærke i vores samarbejde har dels været matchet mellem værdierne og kulturen, samt evnen til at samarbejde om udviklingen både før, under og efter de forskellige forløb.